FANDOM

Huntik-img-cherit-gal1-04.jpg Ogromny zalążek artykułu!

Umbra znany też jako Umbra Cienisty Jaguar jest to Legendarny Tytan Wymiarów. Posiada zdolność teleportacji.

HistoriaEdytuj

Umbra dawniej był Tytanem najstarszego syna Lorda Casterwilla. Tytana tego znalazł konkwistador Hernan Cortez. Pierścień Umbry został pochowany razem z nim w grobie, chroniony przez Tytana strażnika i magiczną barierę. Magiczny flet Szczurołapa z Hameln może zostać użyty do kontrolowania strażnika i dezaktywowania bariery. Umbra ratuje drużynę z rąk Konkwistadora. Po pokonaniu Organizacji, Dante Vale połączył się z Umbrą.

Następnie Umbra został użyty do uratowania Loka, w zamku Tír na Nog. Pomógł mu dotrzeć do Duchowej Oazy, miejsca pomiędzy Światem Ludzi a Światem Tytanów - Huntikiem. Tam, Lok nawiązał kontakt ze swoim ojcem i Lordem Casterwillem, oraz związał się z Pendragonem.

Ostatni występ Umbry, to ostateczna wojna ze Spirala Krwi (grupa) i Obłudnikiem. Umbra i Feniks wspominani są w przepowiedni Nostradamusa Casterwilla jako dwójka Tytanów, którzy pomogą zniszczyć Czerwoną Kometę Umbra i Dante poświęcili się, by uratować świat. Dante wykorzystał moc Umbry by przenieść się w pobliże nadciągającej komety (Umbra zapewnił chwilową ochronę przed próżnią kosmiczną). Następnie Dante użył zaklęcia, by skopiować moc odradzania Feniksa dla siebie, i przywołał Maelstroma aby wessał kometę. Powstała ogromna eksplozja w wyniku, której zginął Dante oraz prawdopodobnie Feniks i Maelstrom. Umbra zdążył zebrać prochy Dantego i przenieść się z powrotem na Ziemię. Tam, po złożeniu prochów swojego pana, ranny Umbra zginął a jego pierścień został zniszczony.

WezwanieEdytuj

  • "Pojaw się, Legendarny Tytanie Wymiarów Umbro Cienisty Jaguarze!"

UmiejętnościEdytuj

Umbra posiada zdolność teleportacji. Może przenosić na raz dużą liczbę osób. Używanie mocy osłabia Tytana, więc ta zdolność nie może być używana za często. Ataki Umbry są bardzo szybkie, a dzięki jego mocom, nadchodzą z różnych stron w bardzo szybkim następstwie.

Historia ProjektuEdytuj

Umbra jest wzorowany na azteckim bogu Tezcatlipoca (w języku nahuatl: "Dymiące Zwierciadło") przeciwieństwu Quetzalcoatla (znanego także jako "Biały Tezcatlipoca", w przeciwieństwie do Boga Jaguara, zwanego "Czarnym").

CiekawostkiEdytuj

  • Umbra jest drugim Legendarnym Tytanem, który ginie.
  • Był tytanem najstarszego syna Lorda Casterwilla i Hernana Corteza
  • Umbra oznacza "cień" w języku łacińskim.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki