Fandom

Huntik Wiki

Tytan

571stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Flagi.png Oryginał tej strony pochodzi z angielski Huntik Wiki. Zobacz Titans na tamtej wiki i jej historię edycji użytkowników. (CC-BY-SA)
Tytani.jpg

Tytani

Tytan jest to postać, która kryje się najczęściej w Amuletach . Tytan jest zdolny do połączenia się z łowcą niezwykłą więzią, posiada również możliwość ewolucji, co zapewnia mu więź z Łowcy. Tytani mają niezwykłe możliwości i różny wygląd, wzrost i osobowość.

PochodzenieEdytuj

Tytani pojawili się na Ziemi wieki temu. Lord Casterwill wezwał ich, aby pokonać Obłudnika. Tytani Pochodzą ze świata Huntik, do którego wejść można przez Neksus. Po pierwszym pokonaniu Obłudnika większość została ukryta i dopiero teraz Łowcy ich odszukują.

Grupy TytanówEdytuj

  • Tytani: pierwotne postaci mogące panować nad żywiołem lud władać bronią. Tytani są schowani w Amuletach, które można założyć jako naszyjnik.
  • Wszechpotężni Tytani: Tytani po ewolucji, którzy są mentalnie połączeni ze swoim Łowcą. Do ich wizerunków dochodzą złote elementy. Łowca, który posiada takiego Tytana może mu zlecać odpowiedni atak.
  • Legendarni Tytani: Najpotężniejsze ze wszystkich, które na początku usługiwały Lordowi Casterwillowi i jego dzieciom. Ich Amuletami są pierścienie (z wyjątkiem Przedwiecznego i Pendragona). Legendarni też mogą ewoluować we wszechpotężną formę.

Rodzaje TytanówEdytuj

  • Gaia-Tytani – silnie związani z naturą; w jej obecności stają się potężniejsi. Typowe dla nich kolory to zielony i brązowy. Często wyglądają jak postacie z mitologii celtyckiej, np. Fejona, Gybolg, Kipperin, Lindorm. Ich Amulety są srebrne z ciemnozielonym klejnotem.

Nazwa "Gaia" najpewniej pochodzi od greckiej bogini natury i ziemi, Gai i wiąże się z ich mocami.

"Drako" po łacinie oznacza smok i wiąże się z wzorowaniem ich na postaciach z europejskich legend. Amulety są granatowe z szarym klejnotem.

  • Litho-Tytani – wyjątkowo wytrzymali. Wiele z nich jest znanych pośród ludzi, którzy nie wiedzą nic o Łowcach i Tytanach, ale znają ich z mitologii nordyckiej, na której bywają wzorowani. Przykładami są Gargul, Ymir, Metagolem, Fenris. Ich Amulety są ciemnoszare z fioletowym klejnotem.

Nazwa "Litho" oznacza po grecku "kamień" i odnosi się do ich siły i wytrzymałości - wielu z nich jest zrobionych z kamienia.

  • Hecto-Tytani – inspirowani mitologią i wierzeniami egipskimi, więc wielu z nich jest połączeniem zwierzęcia z człowiekiem. Przedstawicielami Heco Tytanów są Ammit Pożeracz, Anubian, Sekhmet, Kopesh, Ciernisty. Amulety są złote z granatowymi i ciemnozielonymi paskami (czasem wyglądają przez to jak chusta nemes) i z szarym klejnotem. Często służą czarnym charakterom, podobnie jak Swara - Tytani.

Nazwa "Hekto" oznacza "100".

Nazwa "Mezo" najprawdopodobniej pochodzi od Mezoameryki i wiąże się z ich nawiązaniem do kultury Indian.

  • Krono-Tytani – Tytani ci są oparci na greckiej mitologii, są dobrymi wojownikami. Przykładami są Basilard, Hoplita, Ikar, Skrzydlak. Ich typowym kolorem jest złoty. Amulety są złote z pomarańczowymi znaczeniami i turkusowym klejnotem.

Nazwa "Krono" pochodzi od Kronosa - greckiego boga/tytana czasu.

  • Swara-Tytani – źli Tytani, należący do organizacji (część też do Zhalii). Wielu wygląda jak owady, pajęczaki lub gady. Bywają wzorowani na mitologii afrykańskiej, a nawet islamie (np. Derwisz - jego imieniem określa się mnichów Mahometańskich). Przykładami są Dominator, Szczygieł, Truteń, Strix. Ich Amulety są brązowe z czerwonym klejnotem.

Nazwa "Swara" prawdopodobnie pochodzi od angielskiego "Swarm", czyli rój, i wiąże się z ich insektoidalnym wyglądem (w odc. Spiralna Wojna" Rój Buzilla został nazwany Rojo-Tytanem, co najpewniej jest tłumaczeniem związanym właśnie że Swarm).

  • Yama-Tytani – Inspirowani kulturą azjatycką. Zazwyczaj mali, szybcy, zwinni. Przykłady: Gareon, Venedek, Shinobi, Cherit, Diablik. Ich Amulety są czarne z jasnozielonym klejnotem.

Nazwa Yama wiąże się z wieloma japońskimi nazwami jak Yamato czy Yamaha.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki