FANDOM

Araknos jest Legendarnym Tytanem Umysłu i najsilniejszym Tytanem Profesora. Wcześniej należał do Lorda Casterwilla. Należy do trójki Legendarnych Tytanów będących symbolami ciała, umysłu i duszy. Wraz z nimi potrafi aktywować Amulet Woli i obudzić zaklętego w nim Przedwiecznego. Nad jego pierścieniem ciążyła klątwa, która spadła na Simona Judeau, gdyż ten wszedł do miejsca spoczynku tytana nie posiadając Amuletu Woli.

WyglądEdytuj

Przypomina wielkiego humanoidalnego pająka z odkrytym mózgiem. Trzy pary jego odnóży to zakończone pazurami ręce, czwarta para to dwupalczaste nogi. Posiada także kilkanaście par oczu, parę szczękoczułek oraz otwór gębowy, którym wypuszcza sieć.

Miejsce spoczynkuEdytuj

Miejscem, gdzie znajdował się pierścień z Legendarnym Tytanem Araknosem, jest Aztecka świątynia w Mezoameryce. Aktualnie Araknos przebywa wraz z innymi Legendarnymi Tytanami (Tao i Behemotem) oraz Profesorem w świecie Huntik, gdzie wysłał ich Lok przy pomocy Legendarnego Tytana Nieśmiertelności Przedwiecznego.

HistoriaEdytuj

Był jednym z trzech Tytanów Lorda Casterwilla i jako jeden z pierwszych przybył na Ziemię. Po śmierci swojego pierwszego właściciela został uśpiony, a jego pierścień został ukryty w Azteckiej świątyni w Ameryce Środkowej. Miejsce jego spoczynku zostało obłożone klątwą i tylko Amulet Woli potrafił zdjąć zaklęcie oraz uchronić łowcę przed skutkami klątwy.

W latach 50 XX w. drużyna złożona z Eathona Lamberta, Metza i Simona Judeau szukała Legendarnych Tytanów. Kiedy znaleźli miejsce spoczynku Legendarnego Tytana Umysłu odczytali inskrypcję ostrzegającą przed klątwą, która ciąży na tytanie. Tylko Simon nie usłuchał ostrzeżenia i wbiegłszy do grobowca, zabrał Tytana z jego miejsca spoczynku. Jako iż nie miał ze sobą Amuletu Woli, spadła na niego klątwa. Został przewieziony do Wenecji, gdzie cały rok spędził w szpitalnym łóżku. W końcu lekarze Fundacji znaleźli sposób by mógł chodzić. Pewnego dnia Araknos przyszedł do chorego Simona i zaproponował sposób na powstrzymanie śmierci. Simon dowiedział się, że może mu pomóc tylko rytuał przywołania Legendarnego Tytana Nieśmiertelności. Odkrył także, że Metz cierpi na tę samą przypadłość po naruszeniu spokoju Legendarnego Tytana Ciała. W celu znalezienia potrzebnych do rytuału pozostałych Legendarnych Tytanów i Amuletu Woli stworzył z pomocą Araknosa Organizację. Przez następne lata używał Legendarnego Tytana Umysłu, by kontrolować umysły wszystkich członków Organizacji i pokonywać jej wrogów.

Kiedy zdobył dziennik Eathona Lamberta i Amulet Woli, podstępem ukradł Dantemu Legendarne Tytany Ciała i Duszy. Gdy wszystko było gotowe, osiągnął swój cel - odprawił rytuał i obudził Przedwiecznego. Jednak Lok z pomocą Dendrasa i Basilarda szybko przejął kontrolę nad Przedwiecznym i odesłał Legendarnych Tytanów wraz z Profesorem do świata Huntik, gdzie znajdują się do dziś.

Tytani opanowani przez AraknosaEdytuj

Ludzie opanowani przez AraknosaEdytuj

UmiejętnościEdytuj

Moc Araknosa nie polega na sile jego ataków, a jego niezwykłej inteligencji. Jest on w stanie zapanować nad umysłem niemalże każdego Tytana i Łowcy (chyba, że ten użył wcześniej Mentalnej Bariery). Potrafi kontrolować umysły, a nawet czytać w nich, by poprzez wspomnienia znaleźć słabości wroga. To czyni Araknosa niebezpiecznym zarówno dla Tytanów, jak i Łowców.

WezwanieEdytuj

  • "Porusz ludzi pośrodku, Legendarny Tytanie Araknosie!"

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki